2012. április 30., hétfő

Üvegre - másként

Ez az üvegtányér nem a legsikeresebb műveim közé tartozik,de tény, hogy a technika nagyon új, s mint ilyen ígéretes, nekem legalábbis.
Egy üvegtányér hátulján dolgozva, először egy decoupage-papírt feltéve, bizony át kell gondolni, s tudni kell előre, hogy mi lesz a végállomás. Ha nem - nálam bizony ez gyakran megesik, van, amikor a fehér fekete, a fekete mégis fehér lesz - , akkor ilyen balesetek lesznek a végén, mert magát a képet kicsit antikolni kellett volna felhasználás előtt. Így szerintem nem sikerült "belesimítani" a háttérmunkámba, de ezen javítani már nem lehet. Amikor egy üvegtányér hátulján dolgozunk, akkor bizony soha. Vagy tisztára sikálja az ember lánya, vagy így marad.
Ebben a véleményemben azért nem osztozik mindenki, mert a tányér velem jött egy kiállításra, ami Szent György nap alkalmával a munkahelyemen volt, s sok embernek tetszett.
Pedig plusz hibája, hogy a kép alsó szélén a további "kemikáliák" kicsit a kép alá folytak. Ettől függetlenül mégis megtartom. Talán mert, mint írtam, új és ígéretes a technika, s ez amolyan próbadarab.









3 megjegyzés:

  1. Rózsa! Gyönyörű a kép körüli rész! Megkérdezhetem, hogy mivel érted el ezt a hatást? Vagy ez még titok? :))

    VálaszTörlés
  2. Kedves Tündi!
    Nincs benne titok: üvegfestéket használtam (két színt, narancs és barna színűt, és a színtelent, ecsettel próbáltam foltosan, de azért mutatósan felvinni a festékeket, amikor megszáradt a szokásos módon arany füstfóliát ragasztottam telibe, s ahogy áttűnik a füstfólia, de csak foltokban, attól ilyen az összhatás. A tányér hátulja -mivel a "túlaranyost" annyira nem szeretem, kapott még ásvány-, majd viaszpasztát (a legvégén lakkot, hogy védve legyen). Ezt a fajta tányér-hátulja befejezést is nagyon szeretem.
    Láttam Bryellnél az áprilisi kiírás győztesét, ehhez külön szívből gratulálok Neked! Az előző bejegyzésemhez fűzött kommentedet szintén köszönöm :)

    VálaszTörlés
  3. Kedves Rózsa!
    Nagyon köszönöm a választ! Mindenképp kipróbálom! :)

    VálaszTörlés