2013. augusztus 4., vasárnap

Egy kreatív hétvége termékei 4.

Készült egy óriási kalapdoboz is, Michal Negrin stílusban. Amire a legbüszkébb vagyok  ennél a tárgynál  az a doboz tetején szabad kézzel kontúrozóval rajzolt "cirkalom", Végre most először úgy éreztem, hogy ez már elfogadható. Messze van ugyan a mesterek "cirkalmaitól", de azért vállalható. (mellesleg ez tényleg az a dolog, amit képtelenség másolni, hiába tettem magam mellé a mintadarabot, az első "kanyarintás" után rá kellett jönnöm, hogy vagy a magam munkáját, vagy a mintadarabot nézem, a kettő együtt nem megy.Így bátorságot gyűjtve, egy mély sóhaj után nekiálltam "cirkalmazni". Már ezért is megérte elmenni, mert - bocsi, ha nem tűnik szerénységnek - szerintem nem is lett rossz:



Közben bekerült egy megjegyzés ehhez a bejegyzéshez, s ha nem baj, inkább itt válaszolok rá. Klári kérdezi, hogy honnan ez a név, mi ez a stílus. Az az igazság, hogy ennek a hosszú hétvégének a termékeit elég tempósan töltöttem fel egymás után, s ehhez tényleg kellett volna írnom egy kis kommentet. Annál is inkább, mert amikor ezt a kiírást olvastam még én sem tudtam róla semmit, én is úgy bogarásztam utána, hogy legyen elképzelésem.

Michal Negrin egy ismert és  elismert izraeli designer. Mindenekelőtt saját magamat is javítanom kellett, mert így van helyesen írva a neve, noha olvasható Michaelként és Mihailként is a világhálón, én az utóbbi variációt írtam a bejegyzésemben, s most gyorsan ki is javítottam.

Ékszereit, ruházati cikkekeit, lakberendezési kiegészítőit világszerte ismerik. Vintage-ihlette mintái között  fellelhetőek régi fotók, festmények,  viktoriánus női arcok, vintage stílusú virágok, főleg rózsamotívumok. Ezeket a mintákat textileken is alkalmazza, s ezeket az anyagokat nemcsak ruháihoz, de ékszerei díszítéséhez is felhasználja (természetesen Swarovski kristályok, drága csipkék és egyéb csodák kíséretében). Egyedülálló kollekciói a mai divattrendből úgy érzem nagyon kilógnak, semmi esetre nem mondható rájuk, hogy minimál stílusban készült egyszerű darabok, de nem vagyunk egyformák, s aki szereti az ilyen nekem már túldíszítettnek tűnő darabokat és megfelelő vagyona is van hozzá – bizony, mert az árak horrorisztikusak, egy-egy ékszer a legolcsóbb kategóriában is 50 dollárnál kezdődik, némelyik az ezer dolláron is jóval túlér – ma már a világ több pontján hozzáférhet. És hát igen, kérem, az egyedi, a kézi munkának ára van! Azért van ám a kollekciói között „visszafogottabb” igazán szép és finom darab is, olyan, amit még én is boldogan elfogadnék és hordanék is, pedig nem vagyok egy ékszeres nőci.

Szóval Klári, köszönöm a dicséretet és köszönöm a kérdést. Remélem akit érdekel ennyi kiegészítéssel és Michal Negrin nevének helyes feltüntetésével már el fog tudni indulni a "világhálón"... 

5 megjegyzés:

  1. Szép ez a doboz, de a neve, a stílus honnan van?
    A többi darab is nagyon szép, irigykedve nézem őket.
    gratulálok Klári

    VálaszTörlés
  2. Kedves Klári! Örülök,hogy tetszenek a munkák! A kérdésed annyira "jogos", hogy bővebben, a bejegyzésben válaszoltam rá!

    VálaszTörlés
  3. http://michalnegrin.hu/
    A reptéren van a bolt, úgy tudom.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. ... és nem is akármilyen bolt, a honlapját nézve!
      Ha már így segítünk azoknak, akik itt járjuk után szívesen bogarásznának ez ügyben ide teszek egy másik oldalt, ahol minden műfajban lehet nézegetni Michal Negrin által készült tárgyakat. Itt barangolva éreztem azt, hogy juj, nekem ez sok, de aztán pont itt járva találtam olyanokat is, amik kifejezetten tetszettek, elegáns és visszafogott darabok voltak.
      http://michalnegrin.com/category-10-Jewelry

      Törlés
  4. Köszönöm szépen a választ. Megnéztem Még egyszer gratulálok
    Klári

    VálaszTörlés